Thursday, September 17, 2015

hilangkan keserabutan

Rasa macam mimpi dapat jumpa keluarga.
Dapat tengok setiap sisi rumah, bilik di kampung. peaceful. No worries. Leaving all the works behind. Aku rasa macam duduk dalam ruangku sendiri. In hiding from other people.

3 minggu di kampungku. Rasa bahagia sangat. dapat ziarah mak, tengok perkembangan adik-adik. Walau bagaimanapun keadaan mereka, doaku, semoga mereka aku tinggalkan di dalam lindungan Allah. semoga sempat lagi bertemu bila masanya tiba.

Tanahairku tercinta. di mana insan2 tersayang berada. short holiday, walaupun rasa macam mimpi, aku bersyukur kerana diberi kesempatan.

kala ini, aku sudah kembali ke tempat ini, menyambung pelajaranku. sengaja aku pulang sebentar tanpa mengumumkan perjalananku kecuali pada beberapa rakan rapat. dan aku memang pulang untuk clearkan keserabutan fikiranku. alhamdulillah, a good desicion, walaupun bukan balik masa raya.

aku rindu. pada banyak perkara, pada ramai insan. kelakar. sebab tahun lepas bukannya aku tak pulang. sempat juga bertemu beberapa rakan ketika mereka bertandang ke UK. tapi tetap, aku jadi rindu. some I did spoke to them by phone. some as usual good enough to look at FB. good enough. at least we still have the technology connecting us elsewhere, wherever you are, wherever we are.


here I am. counting months. less than 1 year but still got mountain of work to do. semangat ke? macam biasa la naik dan turun.




No comments:

Post a Comment